Dette kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for påmelding til konkurranser og kjøp av billetter over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.
Salgsbetingelsene er utarbeidet og anbefalt av Forbrukertilsynet. For en bedre forståelse av disse salgsbetingelsene, se Forbrukertilsynets veileder her.
Avtalen består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved eventuell motstrid mellom opplysningene, går det som særskilt er avtalt mellom partene foran, så fremt det ikke strider mot ufravikelig lovgivning.
Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av tjenester mellom næringsdrivende og forbrukere.
Selger er Ron Daniel/wnbf norway, Dueveien 7A 2016 Frogner, [email protected], 47796522, og betegnes i det følgende som selger/selgeren.
Kjøper er den forbrukeren som foretar bestillingen, og betegnes i det følgende som kjøper/kjøperen.
Den oppgitte prisen for påmelding og billetter er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren og mottatt bekreftelse. Bekreftelsen skjer umiddelbart etter bestilling.
Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.
Selgeren kan kreve betaling for påmeldingen eller billettene fra det tidspunkt bekreftelsen er sendt fra selgeren til kjøperen.
Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som bekreftelsen sendes.
Levering er skjedd når kjøperen har mottatt bekreftelsen eller billettene via e-post eller annen elektronisk leveringsmåte.
Risikoen for billetter og bekreftelse går over på kjøper når han, eller hans representant, har mottatt dem i tråd med punkt 6.
Med mindre avtalen er unntatt fra angrerett, kan kjøperen angre kjøpet av påmelding eller billetter i henhold til angrerettloven.
Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager fra fristen begynner å løpe. I fristen inkluderes alle kalenderdager. Dersom fristen ender på en lørdag, helligdag eller høytidsdag forlenges fristen til nærmeste virkedag.
Angrefristen anses overholdt dersom melding er sendt før utløpet av fristen. Kjøper har bevisbyrden for at angreretten er blitt gjort gjeldende, og meldingen bør derfor skriftlig (angrerettskjema, e-post eller brev).
Angrefristen begynner å løpe:
Angrefristen utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom selger ikke før avtaleinngåelsen opplyser om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 14 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene.
Selgeren kan ikke fastsette gebyr for kjøperens bruk av angreretten.
Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale kjøpesummen til kjøperen uten unødig opphold, og senest 14 dager fra selgeren fikk melding om kjøperens beslutning om å benytte angreretten.
Kjøper kan avbestille/ombooke sine billetter ved å gå inn på wnbf.spoortz.no eller ved å ta kontakt med selger på mail: [email protected]. Ved endring/avbestilling av medlemskap og deltakelse kan dette gjøres gjennom mine sider på spoortz.no eller i spoortz app, dersom det ønskes å avslutte medlemskap så er det også mulig å ta direkte kontakt med oss gjennom: [email protected].
Det gis ingen refusjon for kjøpte billetter eller deltakelse som er feilbestilt grunnet misforståelser om konkurransedatoer eller andre arrangementsdetaljer. Dette gjelder også ved endring av dato for arrangementer. Kjøpere står selv ansvarlige for å holde seg oppdatert om eventuelle endringer.
Refusjon kan kun gis ved fremvisning av gyldig legeerklæring, og det refunderes kun et normalt beløp fastsatt av selgeren.
Utøvere og coacher plikter å sette seg inn i hvilke kategorier som er satt opp til hver konkurranse, og kan ikke kreve refusjon dersom kategori ikke er delt opp etter deres ønske. Kategoriene deles opp av hoveddommer etter innregistrering, og det er de kategoriene og klassene som gjelder for den konkurransen.
Hvis det er et ønske om ekstra kategori, må dette meddeles ved innregistrering. Det er ikke dermed en garanti for at det blir opprettet ekstra klasse/kategori.
Flybilletter/reise og opphold refunderes ikke uansett omstendigheter. Ved skade på hotellrom og/eller konkurranselokalet skal utøver selv stå for kostnadene. Wnbf Norway er fritatt og har ingenting å gjøre med slike forhold.
Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler etter punkt 9 og 10.
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.
Klager rettes til selger innen rimelig tid, jf. punkt 9 og 10. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig på telefon 23 400 500 eller www.forbrukerradet.no.
Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr.
Avtalen omfatter nå:
Oppdatering av betalings- og leveringsvilkår:
Angrerett:
Refusjonsvilkår:
Plikt til å sette seg inn i kategorier:
Reise og opphold: